de tot râsul

Cum să reduci consumul de carburant

25 Septembrie 2008

citind ziarul Adevărul…

Nenii ăștia de la respectiva gazetă au descoperit acum roata și ne-au tradus frumos un articol probabil publicat de departamentul de marketing de la Renault. Ia uite ce reguli ne dau ei pentru a consuma aproximativ 3 litri la suta de kilometri cu un Renault Symbol:

1. în primul și în primul rând trebuie să ne cumpăram un Symbol, cea mai economică și sigură și confortabilă și calitativă de pe piață. lol.

2. în al doilea rând trebuie să respectăm sfaturile “specialiștilor”, disponibile aici, care se pot rezuma la câteva cuvinte:

  • mergeți încet și subturat (nenii ăștia ne zic că, la un diesel, la 2000 musai trebuie trecut într-o treapta superioară). Aia înseamnă că regimul de croazieră ar fi undeva pe la vre-un 1500 – 1750 rpm.
  • opriti motorul la fiecare oprire mai mare de 1 minut. no comment.
Mă distrează caracterul pur publicitar al articolului, specialiștii de la Renault omit câteva mici detalii care transformă testul lor într-o chestie complet nerelevantă:
1. cel mai probabil testul a avut loc pe autostradă și la un regim de mers extrem extrem de constant și relativ încet. Obiectivul lor a fost să atingă un record de consum și nu să vadă cum ar putea optimiza consumul în condiții de exploatare normală
2. în mod sigur în mașină nu a existat decât șoferul, făra urmă de bagaj, nu s-a folosit aerul condiționat și nici un fel de consumator (lumini, radio, etc).
Ce-au vrut de fapt oamenii ăștia să demonstreze e că o mașină de dimensiunile unui Symbol consumă puțin și poate concura la capitolul ăsta mașini de clasă mică (pentru care consum extraurban în zona 3-4 litri la suta de kilometri nu este ceva ieșit din comun). Singura chestie e că eu sunt convins că în condiții normale de exploatare, cu atât mai mult în România cu traficul ei minunat, este absolut imposibil de atins asemenea valori cu acea mașină. 
Legat de sfaturile de a reduce consumul, sunt de acord cu una singură și anume cea care ne spune să mergem constant, fără excese de accelerare. Nu sunt de acord cu regimul de turație recomandat – atât pentru diesel cât și pentru benzină a sta frecvent sub 2000 de ture se numește a merge subturat, iar consecințele asupra motorului apar inevitabil (cel mai tare se resimte turbina unui diesel).
Deci, pentru consum mic există o singură rețetă viabilă: mașină de clasă mică cu motorizare adecvată masei ei, stil de condus liniștit (nu subturat) și cățelul și purcelul lăsate acasă. Peste care se adaugă și condiții de trafic decente, autostrăzi, etc.

Articole similare

5 Comments

  • Reply sorin 25 Septembrie 2008 at 11:26 am

    1.Chiar şi în românia, cu drumurile ei, se pot obţine consumuri în jurul lui 3 jumate %..dacă ai suficiet d mult timp la dispoziţie…
    2.dacă pentru economie vrei să opreşti motorul de fiecare dată când staţionezi cel puţin un minut (adică inclusiv la semafoare, intersecţii blocate, blocaje în trafic datorate cine-ştie căror lucrări, accidente, bariere de cale ferată cu “barierar”, etc..) atunci, mai bine umblă pe jos… şi măcar nu îi încurci pe alţii cu “economia ta”, cu timpul suplimentar în care te trezeşti din reveria eonomicoasă şi în care îţi porneşti motorul (uneori de rablă 1300, 1310, puncte_puncte_etc). Iar dacă vrei să scoţi un consum d carburant cât mai mic, indiferent că eşti econom sau ecolog, uite sfatul perfect : cumpără-ţi o bicicletă sau o pereche de role şi foloseşte-le…zilnic…în loc de maşină….investiţia e redusă, şi se cifrează cam la valoarea motorinei/benzinei pe o lună-două şi să vezi după aceea ce ecoomie faci 😉
    3.Iar soluţii magice de reducere a consumului dau absolut toţi producătorii europeni de automobile, cu excepţia celor care produc maşini bune (n.s. Deutschland). Am avut de vreo 2 luni, aşa, prin mijlocul verii, când era ăl mai cald, un fluturaş care spunea în esenţă următoarele : mergeţi încet, cu geamurile închise şi cu aerul condiţionat oprit, cu muzica dată încet/oprită, cu farurile stinse, şi (asta adaug de la mine), preferabil fără să semnalizaţi şi fără să frânaţi, ca să nu consumaţi curent cu becurile…
    4.Şi dacă tot ziceai d maşini, ai văzut ce s-a ofticat nenea ORBan când i-a spus un nene ungur din Ungaia, de la mama lui, că “autostrada noastră” e “MICĂ”? cică să-şi vadă unguru de autostradele lui…păi normal, că ăla, săracu, are de ce vedea…

  • Reply hash 25 Septembrie 2008 at 2:17 pm

    Ia dă tu și exemple de mașină pe care o vezi frecvent pe stradă la noi cu care poți avea în România medie 3.5% 🙂

  • Reply sorin 26 Septembrie 2008 at 10:30 am

    Exemplu : peugeot 206 hdi, 1,4… conduce bunicu meu, de 75 ani fără o lună, în extraurban (verificat de mai multe ori, pe ruta baia-mare-dej-năsăud-ilva mare, drum nici prea-prea, nici foarte-foarte, şi cu trafic în unele zone, şi fără în altele…putem să spunem că e un drum de medie), conducând cu viteze : 60 km/h urban şi 80-90 km/h extraurban, 2 persoane, plus bagaje, aproximativ 250 kg în total. Şi crede-mă că bunicu-meu la turaţii nu se uită, nici nu suturează motorul, nici nu-l supraturează…merge..constant.. 😛 şi dacă nu mă crezi, hai verifică 😛 dă-i ti-ti-ul tău, la un extraurban, şi o să fii surprins cât de puţin poate cosuma. Şi dacă o să zici că 206<symbol, greutatea la 206 e 1025 kg, şi în afară de aptul că renaultul are portbagaj, e cam aceeaşi treabă..
    Şi era să uit…consumul nu era chiar 3,5 ci 3,7…cu o excepţie, la unul din drumuri a reuşit chiar peformanţa pe car o exprimai tu : 3,5

  • Reply hash 26 Septembrie 2008 at 12:29 pm

    🙂 Știu ca 206 1.4 hdi consumă o cană și într-adevăr cheia e mersul constant :). Cu ti-ti-ul meu sigur n-ar reuși, că îți cam crează probleme de mâncărime la talpa piciorului drept 😉

  • Reply Michael 30 Septembrie 2008 at 11:43 pm

    Salut, am un Renault Megane Coupe cu motor de 1.5 DCI ( Pt necunoscatori e diesel 😀 ) … In fine am facut un drum de 100 de km fix si am scos consum de 4 litri la suta de kilometri cu caldura pornita si din cand in cand si geamu deschis pt fumat :). Precizez ca am avut ink un pasager si bagaj. Drumul a fost foarte liber si viteza a variat intre 50 la ora si 100 la ora. Deci se poate ! Dar numai la drum lung. Pt k atunci cand am intrat in oras si a trebuit sa stau la o coloana lunga de un kilometru… mergand cu viteza melcului (cam 2 kilometri pe ora ca am stat o jumatate de ora in coloana )am tinut decat motorul pornit, caldura oprita… si consumul meu a sarit la 6,7 . Deci daca vreti sa economisiti … luatzi-va fratilor Smart`u nou care la fiecare stationare se opreste automat motoru k altfel nu economisiti … mai ales la traficu din bucuresti 😀

  • Părerea ta