deci da :)

Dacia Duster – SUV low cost

3 Martie 2010

S-a lansat oficial Dacia Duster, primul SUV produs în România. Momentan nu avem decât datele oferite de constructor pe site-ul oficial Dacia și o gamă de prețuri între 10 000 și 16 000 de euro, cu toate taxele incluse.

Prima observație pe care o fac este că din prezentările pe care le-am vazut până acum lipsesc informații legate de sistemul 4×4 folosit. Din câte îmi aduc aminte era vorba sa se folosească sistemul de pe vechea generație de Nissan X-TRAIL. Având în vedere modul în care pare să funcționeze (2WD, 4WD și 4WD Lock) s-ar putea să fie respectivul sistem, dar ar fi fost bine ca aceste informații să fi fost prezentate publicului cu exactitate.

La capitolul noutăți lăudabile ar fi de amintit:

1. apariția cutiilor de viteze manuale în 6 trepte pe motorizările de top

2. motorizări Euro 5 (cele de top de pe benzină și motorină)

3. ESP ca opțiune (chiar dacă numai pe vârful de gamă în varianta diesel – nu prea înțeleg de ce nu il oferă ca opțiune pe orice nivel de echipare și orice motorizare…)

Din câte se vede oferta e destul de completă, în sensul că Duster e oferit atât în varianta cu tracțiune față (ieftină și probabil suficientă pentru majoritatea cumpărătorilor), versiune ce va duce probabil greul vânzărilor, cât și în cea cu tracțiune integrală, la niște prețuri extrem de avantajoase: 16 000 euro pentru un Duster 1.5 dci DPF 110 cp, Euro 5 cu ESP este un preț fără concurență la ora asta pe piață. Sunt sigur că, la fel ca și cu Loganul, se vor găsi mulți cârcotași care vor comenta designul, finisajele și dotările mașinii, uitând că marca Dacia este una low cost, iar din acest punct de vedere se poate spune că Duster-ul are un potențial enorm de a fi un succes: prețuri mici, motoare mici care implica taxe mici, costuri de întreținere de nivel Logan/Symbol.

Sunt curios cum vor merge vânzările modelului.

Articole similare

5 Comments

  • Reply Lars 3 Martie 2010 at 1:26 pm

    Eu sunt curios cum iese la Euro NCAP. Daca l-au facut sa ia 5 stele si pastreaza fiabilitatea Loganului, s-au scos.

  • Reply hash 3 Martie 2010 at 3:13 pm

    Eh hai, te intinzi, sunt destule suv-uri mai cu pretentii care au numai 4 stele.

  • Reply sorin 21 Martie 2010 at 10:43 pm

    compară duster cu asta :
    http://www.hyundai-motor.ro/showroom/index.php?id=88&m=index&carid=35&bodid=31&engid=718&action=3

    motorul de la dacia mi se pare mult subdimnsionat…motor de 1,5 diesel (desi ei sustin că ar avea 110 cai), pentru o maşină de 1300 kg, care se presupune a fi şi suv pe deasupra, adică teoretic poţi să te dai şi pe lângă drum, să mai cari câte una-alta, etc…

    oricum, intenţia e lăudabilă iar maşina va fi probabil, aproape la fel de populară ca şi loganul. adresată celor care vor o maşină, dar nu pot mai mult. la banii ăia, nu prea ai ce să aştepţi mare lucru de la un suv.

    Aştept şi eu, cu nerăbdare, testele euroncup şi chiar aş fi curios de un drivetest..sunt tare curios cum accelerează, mai ales, cum stă pe şosea în curbe şi cât consumă la conducere sportivă. (cu loganul am trecut de 13 extraurban)

  • Reply hash 6 Aprilie 2010 at 12:27 pm

    @sorin: cel mai scump duster (4×4 diesel 110 cp) costă cât cel mai ieftin Tucson (2 litri benzina, 2WD), așa că e cam greu de făcut o comparație.

    Legat de ținută de drum, consum, etc, sunt convins că mașina se va comporta decent, în limitele banilor pe care-i dai pe ea 🙂

  • Reply Camil Stoenescu 6 Aprilie 2010 at 1:29 pm

    și 4 stele ar fi bine

  • Părerea ta