la grămadă...

Taxa de poluare auto – primele efecte

2 Septembrie 2008

Încep să se vadă efectele taxei de poluare auto intrate în vigoare la 1 iulie 2008. Primele efecte pe care le-am observat:

  • numărul de mașini înmatriculate în luna iulie a fost cu 500% mai mare decât cel din iunie
  • s-au înmulțit foarte tare importurile de mașini cu an de fabricație mai vechi de 2000 (am văzut pe stradă Golf-uri 2 și 3, Ford-uri și Opel-uri modele mai vechi, toate proaspat aduse în special din Germania)

Visul guvernanților de a nu ne transforma în cimitir de mașini al Europei de Vest se pare că e pe ducă, în situația de acum a devenit mai avantajos să aduci o mașină mai veche în detrimentul uneia mai nouă – iar ideea aia că o mașină nouă va polua pentru mai mult timp decât una veche nu mă convinge, deoarece în România o mașină iese din circulație numai atunci când este făcută praf în vreun accident. Clienți se găsesc încă pentru orice rablă care mai merge cât de cât…

Îmi susțin în continuare părerea că sigurul mod de a înnoi parcul auto național este următorul:

  1. impozite care să crească odată cu vechimea și nivelul emisiilor de noxe al mașinii
  2. ITP făcut “pe bune” – mașina să nu poată trece ITP-ul dacă nu îndeplinește normele de siguranță și poluare

Articole similare

2 Comments

  • Reply Dragos Dinca 4 Septembrie 2008 at 11:35 am

    Oricate taxe antipoluare de depoluare si spalare de masini ar fi nu vor creste nivelul de trai si dorinta fireasca de a avea o masina. Cand ai un salriu de 1000RON ce poti sa-ti iei decat un Golf din 1900 oricate noxe ar produce?

  • Reply hash 4 Septembrie 2008 at 12:29 pm

    Oricât de dur ar suna, dacă ai un salariu de 1000 RON (aprox 300 eur) atunci mașina e un lux pe care nu ți-l poți permite. Iar faptul de a deține o mașină poluantă este corect să fie sancționat prin impozite mari, chiar dacă bunul în sine nu valorează mare lucru…

  • Părerea ta