politichie

Taxa auto vs. Impozit auto

1 Iulie 2008

De ceva vreme încoace îmi tot bat gura pe marginea taxei auto (de primă înmatriculare, de mediu sau cum i-o mai spune). Vin acum și cu o propunere simplă și pe înțelesul tuturor:

1. Sunt de acord cu existența unei taxe la prima înmatriculare în România a unui autovehicul (fie el autoturism, motocicletă, camion sau ce-o fi el). Aș propune pentru autoturisme o taxă de 500 euro, cu următoarele reduceri:

  1. 25% reducere dacă mașina e dotată cu sistem ABS
  2. 50% reducere dacă mașina e dotată cu sistem ESP (implicit acestea au și ABS)

2. Modificarea grilei de impozitare anuală pentru a lua în considerare norma de poluare, după cum urmează:

  1. Euro 4 sau superior – nivelul actual de impozit
  2. Euro 3 , nivelul actual de impozit x 2
  3. Euro 2, nivelul actual de impozit x 10
  4. Euro 1, nivelul actual de impozit x 15
  5. Non Euro, nivelul actual de impozit x 20

Ca exemple de valori posibile am avea:

  1. Logan 1.4 , euro 3 , impozit anual 98 RON (față de 49 RON în prezent), taxă de primă înmatriculare 500 / 375 EURO depinde dacă are sau nu ABS
  2. VW 1.9 TDI, euro 3, impozit anual 285 RON (față de 142.5 RON în prezent), taxă de primă înmatriculare 375, 250 EURO depinde dacă are sau nu ESP
  3. VW 1.9 TDI, euro 2, impozit anual 1425 RON (față de 142,5 RON în prezent), taxă de primă înmatriculare 500 /375 EUro
  4. Dacia 1310, non euro, impozit anual 980 RON (fața de 49 RON în prezent), nu se poate pune problema de taxă de primă înmatriculare.

Nu am pretenția că sunt un expert în taxe, dar un sistem de acest tip mi s-ar părea cel mai corect dacă vrem într-adevăr să protejam mediul și să scăpăm de vechiturile de pe stradă. Oricum sumele propuse de mine sunt mult mai mici decât taxele din alte state din UE, la care tot vrem să ne aliniem.

Aștept comentarii, sugestii și păreri pe marginea propunerii mele 🙂

Articole similare

13 Comments

  • Reply Andrei 21 Iulie 2008 at 7:33 pm

    Nenea nu mi se pare corect ceea ce spui tu aici. Eu am Dacia 1300 si ma plimb cu ea doua duminici pe luna, e mostenire de la bunicu. Poluez eu mai mult decit nena cu loganul care merge 10 mii pe an ? De ce sa platesc impozit 980 RON, de 10 ori mai mare decit cel cu Loganu’ ?
    Si ce ai cu rabla mea ? Acuma toti s-au ajuns si au masini straine…
    Crezi ca la guvernanti le pasa de poluare ? Interesul e sa traga cit mai multi bani.

  • Reply hash 22 Iulie 2008 at 9:47 am

    Din punctul de vedere al statului nu contează că mergi 1 km pe an sau 100 000 km pe an, pentru aia există taxele din prețul benzinei și motorinei. Iar poluarea peste tot în lume este exprimată în g/km, și trebuie să recunoști ca prinvind așa Dacia 1300 poluează considerabil mai mult decât un Logan.
    Am multe impotriva Daciilor vechi, in primul rand comentarii de ordinul sigurantei, am vazut mult prea multe facute praf in accidente stupide (la impact la 40-50 km/h ocupantii au ajuns in spital).

  • Reply symplu 16 August 2008 at 10:18 pm

    fara suparare.. dar o dacie 1300 anii 85-90 la impactul cu un logan 2006-2007… CASTIGA..

    motivele: loganu e masina saracului,, cea mai proasta productie din lumea automobilelor, cea mai subtire tabla si de proasta calitate.. etc etc.. in opinia mea e un esec total.

    sa revin ce vroiam sa spun: LOGAN vs DACIA1300 – impact frontal — loganul numai ai ce repara la el, am vazut accidente “stupide” cum spui tu, din care nu a mai scapat nimeni din logan… nu contrazic faptul ca in 1300 nu ai siguranta, dar in logan in afara de ametitu ala de airbag care iti protejeaza fatza, nu ai alt sistem de siguranta..

    ps. nu sunt adeptul loganului si nici a 1300.. IMI PLACE ROMANIA dar URASC a noastra NATIE si MASINI.

    cu stima,
    dan !
    PACE VOUA !

  • Reply The Sorcerer 18 Iunie 2009 at 12:18 pm

    Bah tu esti bun de guvernant ma. Sa pui tu taxe cu x100 chiar.

    Daca vreau sa-mi iau un BMW seria 3 cu EUR3 la 7000 de EUR sa zicem … ce taxa vrei sa bage astia 4000 eur ?

    Du-te-n plm cu taxele tale ca sunt de prost gust. Nu mai fa glume d-astea proste.

  • Reply hash 18 Iunie 2009 at 1:24 pm

    Tu cred că ori n-ai citit (cel mai probabil) ori n-ai priceput ce-am scris eu 🙂

    În traducere liberă ce ziceam eu e că ar fi corect ca o mașina non euro să fie impozitată mult mai tare decât una euro 3 sau euro 4, ceea ce azi nu se întâmplă.

  • Reply The Sorcerer 18 Iunie 2009 at 2:41 pm

    Idea e sa scoata taxele nu sa puna mai mari la alea vechi. Nu avem noi treaba cu alea.

    E vorba de unghiu din care privesti.

    Pe mine ca si cumparator nu ma doare de alea non-EUR, ma doare de astea EUR3-EUR4, si taxa e destul de mare! La EUR3 e 2000 EUR.

    Tu zici “impozitată mult mai tare decât una euro 3 sau euro 4, ceea ce azi nu se întâmplă.”

    Adica sa mai mareasca taxele pentru non EUR.
    Tendinta e invers, sa scada EUR3 si EUR4 si non EUR sa ramana cu e.

    Asta mod de gandire sanatos!

    Stii … toata chestia asta cu TAXA VERDE e o mare vrajeala. Adevarul e ca taxele astea sunt puse pentru a descuraja importul si baronii locali sa-si mareasca vanzarile.

    Ai sa fii uimit de cat de mult pot unii sa-si bata joc de TOATA tara doar ca sa vanda ei niste masini.

    Wake up man, get a sniper riffle and aim at .gov :))

  • Reply hash 18 Iunie 2009 at 2:51 pm

    Ia mai citeste un pic ce-am mai postat si o sa vezi cat de drag mi-i guvernul/guvernele noastre 🙂

    Legat de taxe, directia de dupa 1 ianuarie 2007 e sa “se alinieze” cu cele din UE. Ori sistemele din UE sunt exact de tipul asta (pe partea de auto) – cu cat masina e mai veche, mai poluanta si cu motor mai mare cu atat e impozitata mai tare.

    La noi in schimb prin rahatul ala de taxa de prima inmatriculare (mediu sau cum se cheama) vor sa descurajeze importul de second-hand-uri, care drept vorbind sunt oricum mai noi si mai ok decat media parcului auto national romanesc.

    Strict legat de taxa de prima inmatriculare, e o hotie pe fata, e taxa haiduceasca si care nu ajuta la nimic (doar la a incasa bani la buget). Obiectivul ar trebui sa fie stimularea innoirii parcului auto (pentru ca masinile mai vechi, pe langa cat polueaza sunt si mai putin sigure in trafic – vezi statisticile legate de accidente).

  • Reply The Sorcerer 18 Iunie 2009 at 4:25 pm

    Alinierea la taxele UE s-o faca atunci cand o sa avem salarii UE.
    Ai dracu idioti mare tupeu au sa alinieze numai taxele! %(^(%%(*^%*^$*&%$%#^&# !!!!!!!!

    Uite cum vad eu toata chestia asta cu taxa, motivele reale:

    nu cred ca vor sa descurajeze importul de SH din motiv ca ar fi masinile proaste pentru ca toate SH-urile din afara > EUR3 sunt mult mai bune ca ce avem noi acum. ci pur si simplu vor sa le mearga aici intern afacerile.

    tariceanu vine Citroen parca, sa mearga Dacia, etc. Deci in mare parte e interes personal si ceva strategie nationala.

    Idea e ca guvernul a vazut ca oamenii cumpara cu 5000 EUR masini SH F BUNE din germania (BMW 1998-2000); Opel-uri, etc.

    Pai Dacia n-ar mai vinde nimic in conditiile astea! Cine ar lua o Dacie la 7000 EUR daca la 7000 EUR iei BMW EUR3 de-ti pica fatza din 2000.

    Ar mai vinde Tariceanu masini dc toti si-ar lua BMW-uri la 10.000 EUR ? care nu sunt masini … sunt supermasini.

    Nu ar mai vinde, deci .. au bagat taxa sa le iasa si lor painea.

    Astia merita batuti numai in gura, dar n-are cine ca na, au SPP.

    Cine ajunge sus, parte isi face, indiferent cum a ajuns.

    Ma uit acolo sus cateodata si vad tot felul de prosti, si-mi dau seama ca nu suntem condusi de “spuma” tarii, ci numai de spagari si smecheri.

  • Reply Iulian 4 Iulie 2010 at 7:16 am

    ca si taxe intradevar vorbind de taxa verde este o mare prostie chiar o foarte mare prostie sa intrebat vreo data cineva unde mama draq sau dus banii astia pe care ii ia statul sistematic de pe urma masinilor noastre ? eu nu ii regasesc nicaieri asa ca am ajuns la concluzia ca tot mai bune sunt masinile vechi care m costa o reparatie la ele cat o roata sau o bara bulita la una noua pe scarbele de drumuri ale patriei noastre

    ca si impozite iar mie se pare o mare abratie sa platesc unui stat bolnav si parazit niste bani pe care iar nu ii vad nicaieri si ii dau de pomana sa ingras niste bosorogi si niste paraziti care traiesc pe spatele meu si al altora asemeni mie platitor de taxe si impozite de la care nu stiu decat sa ceara si sa ma dea afara de la munca

  • Reply Dek 19 Decembrie 2010 at 8:37 pm

    Ar merita impuscati toti mafiotii. . Cum sa dea Domnu sa moara toti cum pot sa zica asa ceva . Dacia 1300 umbla pe strazile patriei de peste 30 de ani ce sa moara le trebe acuma … cat mai multi bani dupa ele. Numai bani viseaza muriuar in chinuri toti ! Auzi cica sa ne aliniem la standardele UE dar numai cu taxele . Pfai nati ave noroc in veci ! Jigodii si gunoaie ce sunteti . Nu se poate asa ceva !

  • Reply gigi kent 13 Martie 2011 at 7:21 pm

    Eu am un pajero din 1998 cu euro 2 . Masina fce cam 7000 de euro. Merg cu ea 6000 km pe an. Platesc 600 euro impozit pe an.
    Dupa capul tau sec , ar trebui sa platesc 6000 de euro pe an impozit? Esti complet idiot. Te invit sa te lasi de scris pe net si sa te apuci de crescut omizi.

  • Reply hash 14 Martie 2011 at 10:31 am

    @Gigi Kent – si eu te invit sa-ți verși frustrările prin alte părți.

    După tine e corect să se plătească impozit egal și pentru un Pajero rin ’98 și pentru unul din 2011 (evident la motorizări de aceeași cilindree), nu?

  • Reply VASILE2007 8 Ianuarie 2012 at 12:22 pm

    ATI AUZIT CE MAI VREA GUVERNUL BOC,VOR SA IMPUNA NEMTILOR,CA SI TRABANTUL SA FIE TRATAT PRECUM DACIILE NOASTRE,SA MORI DE RAS NU ALTA,MULTI BANI IES DIN AFACERILE ASTEA !!!

  • Părerea ta